Trulsamin Home & Crafts

Hem, hus, kaniner, handarbete, familj, studier och allt annat som hör livet till!

Bästa skötväskan någonsin!

Publicerad 2010-07-02 13:30:46 i Alster,

Jag har suttit och letat på tradera efter en ny skötväska men jag är inte beredd att betala 1000 spänn för en ny så jag bestämde mig för att sy en själv, så svårt borde det inte vara. Här är resultatet:

Photobucket

Skötväskan sväljer enormt mycket prylar, jag får äntligen med mig tygblöjor till båda barnen ombyte till båda barnen och massor av andra prylar. Man kan inte bli mer nöjd helt enkelt.

Yttertyget är ett påslakan köpt på pingstkyrkans second hand just för det här ändamålet. Innertyget är ett påslakan som mina föräldrar hade när jag var liten men som blivit tuggat på i ena änden av något djur. Axelbanden är gjorda så att man ska kunna knyta dem utanpå sjalen när man bär sitt barn, det gör det också praktiskt att ändra längd på axelbandet. Locket är långt nog att lägga barnet på när man ska byta blöja vilket har varit praktiskt flera gånger redan när vi har varit ute.

Kommentarer

Postat av: Lollo

Publicerad 2010-07-02 20:34:55

Suvve! Du är händig och konstnärlig, kreativ - mi lajk! Symaskinen morrar åt mig bara jag ens tänker på den, så jag studerar andras alster med viss avundsjuka. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trulsa

Tvåbarnsmamma, sjuksköterskestudent med grandiosa planer på självhushållning och reducerande av kemikalier och annat skräp i mitt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela