Trulsamin Home & Crafts

Hem, hus, kaniner, handarbete, familj, studier och allt annat som hör livet till!

Modell för en dag

Publicerad 2010-07-10 16:53:01 i Allmänt,

Igår var jag i Helsingborg tillsammans med grannen A. och hennes son. Vi hade nämligen blivit erbjudna att komma till studion 15 minutes och bli stylade och fotograferade.

Först kom vi dit och fick sitta ner i ett litet väntrum. Det fanns äpplen, kakor, choklad och kola och så ett par termosar som jag inte undersökte vidare. Det stod även ett par tillbringare med vatten och några halvskabbiga glas. Efter att ha väntat ett litet tag fick vi komma in i sminkrummet och bli sminkade och få håret fixat, tilläggas kan att jag hade Elvira med mig och det var knappt vagnen gick in genom dörren och ännu mera knappt var det att få in den i den minimala hissen.

Efter det fick vi gå och byta om och sen var det dags att börja plåtas. I normala fall får man ca 60 bilder var och sen får man bestämma hur många man vill köpa. Dock verkade fotografen bli lite småkär i våra barn och vi fick totalt över 350 bilder tillsammans jag och grannen A varav en hel del på barnen.

När vi efteråt skulle få titta på våra bilder så tog det lång tid och tjejen som skötte det hela kom in flera gånger och undrade om vi inte tittat klart snart, hon verkade lite rastlös.

Om man ville ha fler än 40 bilder så kunde man lika gärna ta alla. Totalt gick kalaset på 2500:- och hade man velat ha svartvita och retusherade bilder med så hade det gått på ännu mera pengar.

Det som dock är negativt är att nu i efterhand så ser jag att jag ändå inte fått med mig alla bilder på skivan, jag ska ringa och klaga lite tänkte jag men jag vill egentingen inte, det känns så jobbigt.

Det roligast tycker jag är väl att jag fick höra både att jag har fina läppar och att jag är fotogenisk så det här är en dag jag absolut kan leva ett tag på.

Här är ett litet urval av bilderna:

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Kommentarer

Postat av: Silverros

Publicerad 2010-07-10 20:58:49

Så fina! Mysigt att få känna sig tillstylad o uppfixad såhär ibland blöjor i barn :)

Postat av: Systeryster

Publicerad 2010-07-11 01:02:39

Gud vad bra ni blev <3 riiiktigt fina kort.

Puss puss från din älskade lillasyster

Postat av: Linnéa

Publicerad 2010-07-19 16:07:25

Ursnygga bilder gumman!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trulsa

Tvåbarnsmamma, sjuksköterskestudent med grandiosa planer på självhushållning och reducerande av kemikalier och annat skräp i mitt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela