Trulsamin Home & Crafts

Hem, hus, kaniner, handarbete, familj, studier och allt annat som hör livet till!

Nya formsydda blöjor

Publicerad 2010-07-10 11:40:52 i Tygblöjor,

Senaste tre dagarna har jag suttit och sytt formsydda blöjor. Tyvärr tar det ju lite tid när man är ensam hemma med två barn under två år. Alissa hittar på hyss och Elvira vill ha uppmärksamhet. Men äntligen är de klara och här kommer de:

Photobucket Photobucket Photobucket

Mönstret är från http://www.thenappynetwork.org.nz/ som har flera olika mönster på både pockets, AIO och formsydda. Mönstret är på engelska men om det är någon som vill sy efter det och det är någonting som ni vill ha hjälp med är det bara att säga till så kan jag se om jag kan hjälpa.

Kommentarer

Postat av: Lottis

Publicerad 2010-09-01 12:56:05

Vad duktig du är! Dom är ju jättefina och proffsiga. :)

Postat av: Lottis

Publicerad 2010-09-01 12:58:03

hörru, man kanske kunde ändra mönstret lite och göra tikskydd till våra hundar. Behövs bara ett hål för svansen, tror jag. :D

Postat av: carin

Publicerad 2013-08-15 21:16:52

Hej hittade din sida av en slump. Jag har en fråga.
Var blöjorna svåra att sy? Jag ska ha barn i Mars och tänkte prova att sy sådana här snygga tygblöjor. vad för tyg använde du? Tacksam för svar. Hälsningar Carin.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trulsa

Tvåbarnsmamma, sjuksköterskestudent med grandiosa planer på självhushållning och reducerande av kemikalier och annat skräp i mitt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela