Trulsamin Home & Crafts

Hem, hus, kaniner, handarbete, familj, studier och allt annat som hör livet till!

Nya tygbindor

Publicerad 2010-09-07 18:04:49 i Alster,

Jag har ju inte skrivit överdrivet mycket i bloggen senaste dagarna och det är framförallt för att jag har varit ganska trött plus att jag velat hinna med så mycket som möjligt. Utöver mina syprojekt har jag plöjt igenom en hel del true blood.
Appropå True Blood så har jag gjort några nya bindor. Jag har äntligen fått mina pul-tyget från Mullymuksut, lila, turkos och rosa beställde jag så nu sitter jag på 2 meter pul-tyg och alldeles för lite tid att göra tygbindor på. Jag bytte dessutom till mig några småbitar av fuskmocka av en tjej på sjalbarn, hon fick en bit rosa flanell av mig. Så en av dessa bitar har jag använt till en av bindorna.


Vänster: Turkos Pul från Mullymuksut, orange bommullstyg från IKEA, 1 lager frotté och 1 lager microfibertrasa som kärna. Höger: Rosa pul från Mullymuksut, grå fuskmocka, samma kärna som ovan. Knappar: Bibbis textil. Mönster: Eget

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trulsa

Tvåbarnsmamma, sjuksköterskestudent med grandiosa planer på självhushållning och reducerande av kemikalier och annat skräp i mitt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela