Trulsamin Home & Crafts

Hem, hus, kaniner, handarbete, familj, studier och allt annat som hör livet till!

Nystart

Publicerad 2013-08-27 17:50:32 i Allmänt,

Det är över ett år sen som jag skrev sist, det blev liksom lite för mycket med både plugg och barn och allt annat runt omkring så det blev total bloggtorka. Men nu har jag bestämt mig för att återuppta bloggen igen och byta lite inriktning på den. 

Vad har hänt sen senast då? Jo jag har avslutat mina dagar på komvux, jag är idag färdigutbildad undersköterska med inriktning på akutmedicin. 

Vi har köpt hus, i Bjärnum och är mitt uppe i flytt och renovering. Min man har bytt jobb och jobbar numera på sjukhuset i Hässleholm. Barnen går kvar på sitt dagis, någon fast punkt behöver de. 
 
Den andra september börjar jag dessutom studera igen, den här gången på högskola. Jag ska spendera de närmaste 3 åren minst till att läsa till sjuksköterska. Hur det ska fungera med mannens schema och med dagis och schematider för mig är någonting som vi får fila på men jag hoppas på att det ska lösa sig... 
 
Bloggen kommer att fortsätta att handla en del om handarbete, det är trots allt en stor del av mitt liv. Den kommer även att handla om hus och husrenovering, hållbart levene, kaninuppfödning för köttproduktion, högskolestudier och en del om barnen med. .
 
 

Kommentarer

Postat av: Diana

Publicerad 2013-08-30 07:55:11

Yeay vad roligt att du kommit igång igen :) Älskar din blogg <3
kram från systeryster

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trulsa

Tvåbarnsmamma, sjuksköterskestudent med grandiosa planer på självhushållning och reducerande av kemikalier och annat skräp i mitt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela