Trulsamin Home & Crafts

Hem, hus, kaniner, handarbete, familj, studier och allt annat som hör livet till!

God Jul! Stressa på!!

Publicerad 2011-12-26 22:48:29 i Allmänt,

Sådär lagom till jul verkar alla börja stressa livet ur sig. Den 23e december kan man inte gå ut för att folk är så inihelvetes sura. Bara en tripp ner till Netto var en mardröm, lilla tanten som skäller ut en av de gulliga tjejerna i personalen för att det hon är ute efter inte finns, alla medelålders män som surt rycker åt sig det de ska ha, för att inte tala om när man kommer till kassorna och det råkar vara kö. Kunde de inte öppna en kassa till, det är alltid kö här, kan de snabba på lite... Trots det tror jag inte att jag stod i den långa kön i mer än 4 minuter innan det var dags för mig att betala. Och som den solstråle som jag är så bad jag glatt om ursäkt varje gång någon gick in i mig, log åt alla jag kunde få ögonkontakt med och småsnackade lite med stressnissarna i kön till kassan. Men inte ett enda leende tillbaka och inte ett enda svar på mina ursäkter som jag inte ens hade behövt ge. Vad är det som gör att folk stressar ihjäl sig över julen? Vad är det som gör att folk är ute i sista sekund varje år? Jag menar julen kommer inte som någon överraskning, den är den 24e varje år. Det går att förbereda sig för den...
God jul och stressa mindre!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trulsa

Tvåbarnsmamma, sjuksköterskestudent med grandiosa planer på självhushållning och reducerande av kemikalier och annat skräp i mitt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela