Trulsamin Home & Crafts

Hem, hus, kaniner, handarbete, familj, studier och allt annat som hör livet till!

Har sytt byxor och tröja

Publicerad 2011-01-18 21:25:43 i Alster,

Jag och Sara var på Stoff och Stil i Malmö och handlade tyg för en väldig massa pengar. Bara för att vi ville!! Plus att vi köpte ett par mönster. Nu har jag börjat sy och klippa och har allmänt jätteroligt!!!

Första försöket helt efter mönstret förutom att jag satte muddar på i nederkanten. Byxorna blev dock stora nog för en mindre 6-åring trots att mönstret är till för en 3-åring! Tyget är mina gamla gravidbyxor och muddarna är muddväv från second hand. 


Andra försöket. Den här gången i styvt tyg. IKEAs Ditte och samma muddar som ovanstående byxor.


Här är tunikan/klänningen som vi köpte mönster till. Det här är den korta versionen. Tyget är en kjol jag aldrig använt för att den var för kort för mig. Ärmarna är muddväv som jag fått av min mamma när de städade ur garderoben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trulsa

Tvåbarnsmamma, sjuksköterskestudent med grandiosa planer på självhushållning och reducerande av kemikalier och annat skräp i mitt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela