Trulsamin Home & Crafts

Hem, hus, kaniner, handarbete, familj, studier och allt annat som hör livet till!

Tygkassar

Publicerad 2010-07-19 11:55:55 i Alster,

Jag satt och surfade runt och hittade den här tutorialen http://solfjader.blogspot.com/2009/10/sy-en-tygpase-som-en-plastpase.html och var tvungen att prova själv. Sambon springer nämligen omkring i jobbet med en ICA-kasse och jag tycker det ser lite oproffsigt ut.
När jag sytt min första blev jag så nöjd och kär i den att jag var tvungen att göra en ny till sambon. En grön i samma tyg som skötväskan.
Tygkassen var väldigt lätt att sy och det gick fort. Det var också ganska roligt att sy den (till skillnad mot skötväskan som var så tråkig eftersom det var så mycket fickor att sicksacka och klippa ut. Det kommer garanterat att bli fler sånna här kassar här hemma och kanske till och med några till försäljning.

Yttertygen är två påslakan, det röda är från IKEA. Innertyget i den gröna är en gammal gardin och i den röda är innertyget en stuvbit köpt på second hand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trulsa

Tvåbarnsmamma, sjuksköterskestudent med grandiosa planer på självhushållning och reducerande av kemikalier och annat skräp i mitt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela