Trulsamin Home & Crafts

Hem, hus, kaniner, handarbete, familj, studier och allt annat som hör livet till!

Bältesmjukare

Publicerad 2011-03-28 22:51:51 i Alster,

Efter en lång diskussion på sjalbarn hurvida man får lov att ändra på detaljer på bilbarnstolar eller inte så har jag sytt klart bältesmjukare. Jag anser att det är rena rama dumheterna att det skulle vara en säkerhetsrisk att inte byta ut detaljer mot orginaldelar. Däremot kan jag anse att man kanske inte ska byta ut det stora överdraget om man inte vet vad man gör.
Mönster: Eget
Tyg: Röda flodhästar från IKEA, Limegrön baksida Ditte från IKEA, Svart kantband från stoff och stil samt rött kardborrband från stoff och stil.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2011-03-29 09:27:39

Hejsan!

Så fina bältesmjukare!

Anledningen att att man helst inte själv ska byta ut detaljerna på bilstolarna är väl att originaldelarna är behandlade med flamskyddsmedel.

Postat av: Trulsa

Publicerad 2011-03-29 10:42:44

Det verkade som att man inte längre behandlade med flamskyddsmedel (och om man gör det vill jag inte att mina barn ska sitta med det direkt mot huden) utan själva i flamsäkert material. Hur som helst så ser jag inte vitsen, mina barn har kläder på sig som kommer börja brinna om det börjat brinna och då är det kört i alla fall...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trulsa

Tvåbarnsmamma, sjuksköterskestudent med grandiosa planer på självhushållning och reducerande av kemikalier och annat skräp i mitt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela