Trulsamin Home & Crafts

Hem, hus, kaniner, handarbete, familj, studier och allt annat som hör livet till!

Dreggelscarfsar

Publicerad 2010-07-05 09:27:58 i Alster,

En hel hög med dreggelscarfsar är nästan färdiga. Dock saknar jag tryckknappar och vill inte riktigt sätta kardborrband på dem så någon dag måste jag ta mig tid att gå och köpa. Hittils har jag inte hittat några som jag vill ha dock.

Baksidan är fleecefilt från rusta och framsidan är t-shirt tyg från gamla tröjor. För att vara ett första försök så är jag rätt nöjd.

Photobucket

Jag har några projekt på gång, bland annat behöver jag öljetter som är stora nog så att jag kan göra ett solskydd till vagnen. Fler formsydda blöjor ska det bli och jag tänkte sticka babylegs till Elvira av mitt superwashbehandlade ullgarn. Jag blev så besviken när garnet jag köpt var superwashbehandlat, det stod ingenstans på hemsidan att det var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trulsa

Tvåbarnsmamma, sjuksköterskestudent med grandiosa planer på självhushållning och reducerande av kemikalier och annat skräp i mitt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela