Trulsamin Home & Crafts

Hem, hus, kaniner, handarbete, familj, studier och allt annat som hör livet till!

Tyllampa: 5000:-

Publicerad 2010-09-07 18:18:58 i Alster,

Jonas Bohlin heter en designer som gör väldigt fina tyllampor. Dessa kan man köpa för det mycket förmånliga priset av ca: 5000 kronor om man vill ha en taklampa. Vill man ha en bordslampa får man gå upp en tusenlapp. Vill jag ha en kan jag se mig i stjärnorna efter en för så mycket pengar har jag inte ens lagt på alla mina möbler i min lägenhet, det går bara inte att lägga så mycket pengar på en lampa med lite tyll och lite metall.

Istället har jag gjort två egna. Jag hittade två lampor på loppis i helgen. Betalade 5:- styck. Behövde inte ens ta bort den gamla skärmen på dem för den var redan så trasig att den föll bort på plats. Tyllet är vitt hårt tyll som jag köpt på second hand för 10:- Orange tyll i fyra ränder kostade 20:- på second hand för flera meter.

Det här är resultatet och priset? 20:- totalt skulle jag säga, räknar inte kostnaden för orange tyll eftersom det är så lite.



Nu är bara frågan den om det inte blir för varmt. Det hade jag inte precis tänkt på. Men jag tror inte det. 25W lampor borde det klara tycket jag. Det här blir våra nya sänglampor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trulsa

Tvåbarnsmamma, sjuksköterskestudent med grandiosa planer på självhushållning och reducerande av kemikalier och annat skräp i mitt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela