Trulsamin Home & Crafts

Hem, hus, kaniner, handarbete, familj, studier och allt annat som hör livet till!

Mitt barn, mitt val!

Publicerad 2011-02-28 15:20:55 i Barnen,

Jag tror att jag blir knäpp snart. Jag är så vansinnigt trött på alla negativa kommentarer om hur vi "hanterar" våra barn. Att vi samsover och att vi bär.
Jag bär mina barn, Nej det är inte tungt, Alissa börjar vara tyngre men hon är fortfarande inte för tung för att bäras och det är jag som bär mitt barn, inte någon annan, någon annan har inte ont av att jag bär mitt barn.
Jag lovar mina barn:
*Kvävs inte innanför sjalen
*Trillar inte ner, de sitter stensäkert bak på min rygg och jag är så van vid att kasta upp dem där så jag vet vad jag gör.
*Sitter bekvämt, de sitter ergonomiskt korrekt och somnar och mår bra på ryggen.
*Trivs på ryggen trots att de kan skrika ibland. Självklart protesterar den sovande bebisen om mamma går in i en affär och det blir för varmt, det är ingen som behöver kommentera att den inte trivs där, den hade skrikit precis lika mycket i vagnen.
Jag samsover med mina barn för att jag vill det, det har ingen annan någonting att göra med, det stör inte någon annans nattsömn. Jag samsover för att jag tycker det är bekvämt och för att mina barn tycker om att sova med oss och jag har skaffat barn för att jag gillar dem och vill ha dem hos mig.
Jag har inte mina barn på dagis för vi har inte haft något behov av det. Det finns gott om tid för dem att vara på dagis när jag börjar jboba. Jag kan inte tänka mig att det är någonting annat än avundsjuka för att jag kan vara hemma med mina barn medan andra måste sätta sina barn på dagis när de fyller 1 och gå och jobba heltid. Det kommer inte hända här, vi kommer inte att ha två heltidsarbetande föräldrar här hemma så länge barnen är små och det är vårt val, det inbringar mindre pengar men mer kvalitetstid med våra barn som vi har valt att sätta till världen och vill umgås med.
Ja, jag ammar fortfarande, Elvira har fortfarande dagar då hon inte äter någon vanlig mat, dagar när vi ammar hela dagen. Det är ytterligare ett val vi har gjort. Hon kommer inte ammas när hon är 7 men jag slutar inte för att det verkar vara normen.
Så om folk hade kunnat sköta sitt och inte komma med negativa kommentarer som bara gör att jag får ångest över mina val och börjar ifrågasätta mina val som jag ändå vet är rätt val för oss så hade allting varit lite bättre... Jag menar, jag vet att hon inte kvävs där bak på ryggen men när man fått 3 kommentarer på en timme om det så är det självklart att man börjar ifrågasätta... SUCK!!

Kommentarer

Postat av: Alexandra

Publicerad 2011-02-28 19:57:10

Men jisses!!! Kan förstå att du blir trött på massa idiotiska kommentarer. Men folk ska alltid lägga näsan i blöt och försöka trycka ner andra eller göra folk osäkra. Men skit i dom! Som du sa så är nog mycket av det avundsjuka. Stå på dig! kram

Postat av: A-M

Publicerad 2011-03-14 12:24:47

Hahaha, jag känner igen det där!!! :-D Och dessutom låter vi lillan gå på toaletten och vi använder tygblöjor!!! Ja, hjälp! Intalar mig att folk mest är nyfikna eller bryr sig men det tär på tålamodet. Minns framför allt när plutt var liten och alla undrade om hon fick luft där inne i sjalen, till slut börjar man ju själv tvivla som vilken orolig och nybliven förälder som helst... Såg blöjorna du sytt! Imponerad! Jag blev också kär i Ecobum men de finns tydligen inte längre så jag tänkte prova Wanoo men kanske egentligen borde prova dina istället?!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trulsa

Tvåbarnsmamma, sjuksköterskestudent med grandiosa planer på självhushållning och reducerande av kemikalier och annat skräp i mitt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela