Trulsamin Home & Crafts

Hem, hus, kaniner, handarbete, familj, studier och allt annat som hör livet till!

Sidoknäppta pocketblöjor

Publicerad 2011-02-28 19:31:41 i Tygblöjor,

Jag fick för mig att jag ville börja sy nya egna pocketblöjor nu när jag gillade Ecobums så mycket. Men om man ska sy i dyra tyger så vill jag gärna provsy en blöja först. Så Det blev Rosa PUL från Mullymuksut och flanell från tradera som fick offra sig för min provblöja, här med inlägg i. Tyvärr har jag inga vettiga knappar utan fick ta vanliga metallknappar vilket inte är det bästa på tygblöjor kanske men de fick fungera den här gången.
Och betyget då?? MVG helt klart :) Mönstret fungerar jättebra, den sitter toppen på Elvira och på Alissa och jag är bara helt nöjd. Så nu sitter jag och syr pocketblöjor för fullt i bambuvelouren som jag köpt hos Strömming design.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trulsa

Tvåbarnsmamma, sjuksköterskestudent med grandiosa planer på självhushållning och reducerande av kemikalier och annat skräp i mitt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela