Trulsamin Home & Crafts

Hem, hus, kaniner, handarbete, familj, studier och allt annat som hör livet till!

Första natten utan mitt barn

Publicerad 2011-06-19 22:01:41 i Allmänt,

Ja, hon är inte långt borta men i kväll är första gången som Elvira får sova i sin egen spjälsäng inne på Alissas rum. Jag borde väl sluta säga att det är Alissas rum eftersom det numera är båda barnens rum. Så om ingenting händer och vårt lilla barn inte vaknar så kommer jag och Jonas att ha stora sängen för oss själva. Det är bara lite läskigt, det har inte hänt på över ett år nu.
Apropå barnens rum så har barnens farmor varit här och hälsat på idag eftersom hon var bortrest när Elvira fyllde ett år! Med sig hade hon presenter till barnens rum. IKEAs barnstolar mammut i grönt som jag hade önskat mig samt en pall i gult. De passar verkligen jättebra in i temat som vi har på rummet. För några veckor sen bestämde jag ju att barnens rum skulle gå i skogtema.
Sängen är målad grön, gardinerna har jag sytt av IKEAtyg, jag har sytt draperier till sängen men inte hunnit sätta upp mer än ett då jag inte hittat lina längre än 1.5 meter (Fast det kan räcka, ska köpa en till och se) Stolarna har kommit in i rummet och står vid det lilla bordet som ska målas grönt eller bytas ut. Alissa ligger i sjalgungan under sängen (Min reboozo lime)
Här syns draperiet lite mer, väggdraperiet har trillat ner lite men jag ska hitta en bättre lösning till det samt den gröna spjälsängen.
Apropå grönt så har vi fått väldigt fint i köket tycker jag. Allt grönt där med. Märks det kanske att jag har en grön period.
inte för att färgerna gör sig rättvisa, det är så mycket grönare i verkligheten men det var så ljust av solen att det inte blev bra färger.
Lite bonusbilder på min stooora tjej!
"Jag har kontrollen"
Gladast i stan!

Kommentarer

Postat av: Madelen

Publicerad 2011-06-20 10:13:40

Så fint ni har det!

Postat av: alva

Publicerad 2011-06-20 19:14:52

Tänkte bara säga om linan till sängen. finns på maxis syavdelningen, tror det är ca 3 m för 29 kr. och man kan koppla ihop dem till fler vid behov.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trulsa

Tvåbarnsmamma, sjuksköterskestudent med grandiosa planer på självhushållning och reducerande av kemikalier och annat skräp i mitt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela