Trulsamin Home & Crafts

Hem, hus, kaniner, handarbete, familj, studier och allt annat som hör livet till!

Doulautbildning

Publicerad 2011-03-17 20:32:33 i Allmänt,

För två veckor sedan påbörjade jag min doulautbildning. Jag har inte hunnit skriva om det förrän nu för på lördagen under utbildningen ringde Jonas och berättade att Alissa hade kräkts och var magsjuk. Det resulterade i att jag fick lov att sova över hos snälla Xana som leder utbildningen.

Utbildningen är två helger som består av två heldagar var. Det är väldigt mycket information att ta in och jag känner att jag måste sätta mig ner och gå igenom mitt utbildningskompendium för att se om jag kan repetera en hel del innan nästa helg (som är 9-10 april)

Det är jättespännande att gå doulautbildningen, vi är inte så många, jag och två till. Och Xana är helt fantastisk. Jag lär mig massor om både att vara doula och om mig själv.

På lördagskvällen gick vi alla ut och åt på grekisk restaurang. Jättegott och vi hade jättetrevligt. Det var jag, Xana, Ranevi (Tror jag att det var) och Jenny som är doula sen innan och en god vän. Det var nog tur att vi nästan var ensamma på restaurangen, vi hade sällskap av först en barnfamilj och sen en ensam kille och efter att barnfamiljen gått hade vi börjat komma igång och prata allt möjligt mellan barnafödande och kroppsvätskor...

Jag är väldigt spänd och nervös inför hur framtiden ser ut, det finns mycket spännande som kan komma att hända kommande år.

Kommentarer

Postat av: Evelina

Publicerad 2011-11-03 21:07:06

Hej där! Är jättenyfiken på vart du gick dun doula utbildning.

Jag vill själv bli doula o letar efter utbildningar. Så snälla om du kan o vill, kan du väl maila mig lite info om utbildningen, vart den är o hur man kommer i kontakt med dem.

Vore så tacksam för hjälp. Har du tagit några doylauppdrag? O hur isåfall kändes det första gången? Mvh/Evelina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trulsa

Tvåbarnsmamma, sjuksköterskestudent med grandiosa planer på självhushållning och reducerande av kemikalier och annat skräp i mitt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela