Trulsamin Home & Crafts

Hem, hus, kaniner, handarbete, familj, studier och allt annat som hör livet till!

Jag är upptagen!

Publicerad 2011-03-20 17:38:12 i Allmänt,

Jonas gick upp med barnen i morse. Jag kom inte hem förrän klockan var två i natt och kom inte i säng förrän klockan 3 efter att ha varit iväg på tjejmiddag. Vi hade mycket trevligt och satt som vanligt och snackade tills sista bussen hem skulle gå då jag och Alva skyndade iväg. 

Jag fick således sova till 10 i morse då jag vaknade av en arg Elvira som hade tröttnat på att sitta i gåstolen.
Jag masade mig upp, åt upp det sista av brödet som var så gott (fikon och hasselnötter i) Bestämde mig för att det var dags att baka ett nytt bröd, den här gången med dadlar och mandel i. Nu har jag bara massor av torkade aprikoser kvar som ska användas upp. 

Jag ställer mig så ambitiöst och börjar hacka dadlar och mandel, blandar mjölsorter och rör frenetiskt med hjälp av en överentusiastisk snart treåring. Och så ska vi ha i vätska i degen och jag inser att vi verkligen inte har någonting att ha i! Vad hände där? 

Så jag satte mig och började sy bältesmjukare till Alissas bilbarnstol. Det blir Ikeas röda flodhästar på utsidan och Ikeas limegröna Ditte på insidan - Så snygg kombination, jag tror att mitt barn har smak (det är Alissa som valde tyger) Men det är ju så sjukt tråkigt att kantbanda så jag har bara kommit halvvägs. 

Utöver det har jag vikt alla våra vikblöjor, sorterat alla tygblöjor, alla kläder som samlats på hög och dammsugit bort allt skräp runt skötbordet. Dessutom lyckades jag få ett halvfönster putsat - Kors i taket. 

Idag har alltså varit sjukt produktivt och nu ska jag nog ta och städa lite mer, det hade varit så trevligt om man kunde få lite snyggt här hemma någon gång! 

Alissa är för övrigt en gnällis, hon har inte sovit idag och nu börjar energin gå ur henne... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trulsa

Tvåbarnsmamma, sjuksköterskestudent med grandiosa planer på självhushållning och reducerande av kemikalier och annat skräp i mitt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela