Trulsamin Home & Crafts

Hem, hus, kaniner, handarbete, familj, studier och allt annat som hör livet till!

Vi har köpt bil!

Publicerad 2011-03-17 20:45:19 i Allmänt,

Jag har letat bil ett bra tag nu. Pushat lite på Jonas för att vi ska göra det, letat billiga bilar som ändå är shyssta, men det är svårt, man kan hitta lite vad som helst känns det som när man letar på blocket. 

Till slut hittade min pappa en annons på en mazda 626 kombi. Jättefin var den och priset var bra.
Den är från -99 och i slutändan prutade vi ner den lite grann.
Jonas åker och hämtar den i morgon :)
Det känns lite konstigt att vara drivande i ett bilköp när man själv inte har körkort och det inte är jag som ska köpa den ens men vi behöver verkligen en bil och känner jag Jonas rätt så skulle vi annars sluta med en skrothög som inte går igenom första besiktningen och vi kommer inte skaffa den förrän till jul! Nu har vi bil så att vi kan åka till gothcon, vi kan åka till Åhus till Jonas mormor, vi kan åka och bada i sommar och åka ut och hälsa på mina föräldrar utan att behöva be dem komma och hämta oss. Vi är så många nu att vi inte kan åka med någon annan om de är fler än en.

Så himla skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trulsa

Tvåbarnsmamma, sjuksköterskestudent med grandiosa planer på självhushållning och reducerande av kemikalier och annat skräp i mitt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela