Trulsamin Home & Crafts

Hem, hus, kaniner, handarbete, familj, studier och allt annat som hör livet till!

Hemma

Publicerad 2013-09-18 16:59:37 i Brädspel, Högskolan,

Äntligen hemma igen. De senaste två dagarna har jag varit på internat med skolan. 
 
Jag var verkligen jätterädd för att jag inte skulle orka med och att det bara skulle bli bananpaj av det hela. Men med facit i hand gick det ganska bra. Äntligen börjar det kännas ganska bra med flera av klasskamraterna med, kanske därför till stor del som jag ändå tog mig igenom det utan att krasha en enda gång även om det var nära ett par gånger. 
 
När jag kommer hem blir jag mött av två barn som bara kastar sig upp i famnen på mig och en man som snällt bär väskan åt mig hela vägen hem, sämre kan man ha det. Dessutom lagade han mat till gulliganerna medan jag kunde lägga mig på sängen en stund och vila. 
 
En annan positiv överraskning är att jag hittar fysiologiboken hemma, jag visste inte att vi hade den (fast den legat på terrariet de senaste åren) så nu känns det som att jag tjänat många hundra kronor :) 
 
Ikväll blir det Shogun med några vänner, känns som att det är det bästa avslutet på de senaste dagarna som jag kunde få, så håll tummarna för Takeda Shingen ikväll... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trulsa

Tvåbarnsmamma, sjuksköterskestudent med grandiosa planer på självhushållning och reducerande av kemikalier och annat skräp i mitt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela