Trulsamin Home & Crafts

Hem, hus, kaniner, handarbete, familj, studier och allt annat som hör livet till!

Mat var det ja...

Publicerad 2013-09-04 08:02:30 i Mat,

Detta eviga dilemma... På morgonen är jag inte hungrig, lagom tills jag kommer till stationen håller jag på att förgås av hunger. Då gäller det att man varit förutseende och tagit med frukost och hur ofta händer det? Så istället blir det en klassiker, frukost på Espresso house, gissa vad det kostar i månaden att göra det varje dag... 
 
Lunch sen då, det är lite logistik, man ska först göra maten sen ska man göra matlådor av den, sen ska man komma ihåg att ta med den, ställa in den i ett kylskåp och sen ska man ner med tusen andra studenter och trängas kring microvågsugnar... Ja hur detta ska gå vet jag inte, men det blir dyrt att äta ute varje dag... 
 
Dricka är också ett kapitel för sig, man ska ju inte tro att man tänker på att ta med vatten varje dag och vad händer då? Jo man glömmer helt bort att dricka. Så när man kommer hem på kvällen och börjar räkna så ser det ofta ut så här: 

07.00 - en mun vatten när man borstar tänderna
07.30 Kaffe på Espressohouse
13.05 Eventuellt ett glas vatten till lunchen
17.25 En kopp kaffe hemma
21.30 En liter vatten i ett svep för att man är så törstig för att man inte druckit på hela dagen...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trulsa

Tvåbarnsmamma, sjuksköterskestudent med grandiosa planer på självhushållning och reducerande av kemikalier och annat skräp i mitt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela